Friluftsdag

Hallå på er!
Idag var vi på en faktiskt rolig friluftsdag med hela åttan. Så nu både luktar jag och ser ut som en skogsmulle. Eldröksdoften får stå för lukten och håret och den snygga fleecetröjan får stå för själva skogsmulle-looken.
Vi började dagen med att göra ett nutidskryss, alltså som ett prov med frågor om allmänbildning. Jag måste bara berätta en lite rolig sak med det:
Det var en bild på en koalabjörn och så frågade dom vad det var för djur. Först skriver en person brevid mig utter och sen säger en annan antilop. Haha, mitt i provet satt jag och asgarvade och det var nog ingen som riktigt förstod varför. Kanske inte låter så kul nu när jag skriver det, men då var det riktigt roligt.

På själva friluftsdagen fick vi lära oss att använda ett stormkök, bygga ett vindskydd och massa annat. Jag har nog inte skrattat så mycket som jag gjorde idag på riktigt länge, med tanke på hur usla vi var på det här med frilufts liv.



Grattis pappa på födelsedagen! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

meh, det såg ju nästan ut som en utter :O

2009-10-06 @ 17:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0